Alla inlägg den 7 januari 2011

Av Isabelle - 7 januari 2011 17:00

Idag har jag planterat mina chilifrön från Tummelsta chiliodling och även ett par andra sorter jag hade hemma.


Jag beställde 6 sorter från Tummelsta, sen fick jag 4 sorters bonusfrö med :-)


Årets sådda sorter än sålänge är:


C. annuum 'Cayenne Long Slim'

C. annuum 'Peter Pepper' (Tradera)

C. annuum 'Peruvian Purple'

C. annuum 'Satans kiss' (Bonusfrö)

C. baccatum 'Aji Cristal'

C. baccatum 'Starfish'

C. baccatum 'Hot Lemon'

C. chinense 'Pimenta da Neyde'

C. fructescens 'Bird eye'

Black n´ Red (Frön från en sort morsan köpte som färdig planta i somras)

Mystery seeds (Bonusfrö)


Jag använde såjord från Blomsterlandet och nyinköpta plastkrukor från ÖB, jag har ingen extrabelysning tyvärr, så det får väl bära eller brista :-) Men investerar nog snart i några lågenergilampor..


   

Av Isabelle - 7 januari 2011 16:33

Hey, I'm back! Inte bara för att blogga om mitt (o)intressanta liv, utan mest för att blogga om min chiliodling (nördvarning but I love it) :-)


Förra året odlade jag mest tomater.


Men i slutet av maj så planterade jag några frön från habaneros jag köpt på Ica Maxi. Lite väl sent var det, men dom kom upp iallafall, och jag kunde skörda några frukter i oktober.


Detta året tänkte jag ha lite bättre framförhållning, och har beställt frön redan, från Tummelsta och från Örtagården.


Fröna från Tummelsta har redan kommit, så dom har jag planterat idag, mer om det sen.


Habaneros från förra årets skörd


Presentation

Omröstning

Är du...
 Tjej
 Kille

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards