Alla inlägg under januari 2011

Av Isabelle - 30 januari 2011 15:18

  peter peppers överst och black n red nederst

Av Isabelle - 25 januari 2011 13:32


Peter Pepper   

Bird Eye

 


C. annuums i olika stadier

 

Av Isabelle - 24 januari 2011 15:53

Woop Woop!


2 nya sorter är planterade nu, jag som inte skulle beställa fler frön (A)


Beställde Ancho Grande och Early Jalapeno från www.urbangarden.se och fick med en påse Fresno som bonusfrö :-) Nu är dom med nere i jorden iallafall.


För övrigt så har alla mina andra sorter grott utom en, vit habanero.

Av Isabelle - 19 januari 2011 14:33

Satan i gatan vad det svider under mina naglar! Stod precis och SKRAPADE ut habanerofrön med naglarna ur en av förra årets habanero, dum idé att inte använda kniv...


Planterade fröna direkt, dom ska väl egentligen torka några dagar, men pallar inte vänta :-) Planterade även frö från en vanlig röd spansk peppar från Ica Maxi med.


Btw, idag har den första av mina chinense börjat att gro! En Pimenta da Neyde :-)

Av Isabelle - 17 januari 2011 19:17

Haha, ooops, råkade plantera lite fler frön idag ;-)


Både nya sorter, plus fler av de sorterna som inte har grott hos mig än (blir lätt otålig ^^)


De nya sorterna är;


Serrano Tampiqueno  

Numex Joe E Parker


Båda är C. annuum



Såhär ser det ut i min odling för tillfället :-)


Av Isabelle - 16 januari 2011 09:55

What a morning! Vaknar vid 8-tiden av att pojkvännen spyr inne på dass, great. Vetefan vad han har åkt på, vinterkräksjuka eller något.


I vilket fall som helst så vill han ha det mörkt och svalt i sovrummet nu när han är dålig. Han bara; "Kan du inte öppna fönstret?"

Mina chilisar står i det sovrumsfönstret.... Jag bara whhaa! :-(

Så nu har jag fått flytta ut odlingen i vardagsrummet sålänge, så nu får plantorna överleva ett tag utan extrabelysningen, hoppas dom klarar det.


Ska ta ett foto på belysningen inom kort, här kommer några bilder på mina mini-plantor :-)


Starfish och Peter Pepper har också grott nu btw.


Min Bird Eye

 

Min Peruvian Purple (som man redan kan se har lite lila skiftningar på stjälken) :-)

 

Av Isabelle - 14 januari 2011 12:53

Kom precis hem från jobb, gick direkt och tittade till sådderna ofc.


3 sorter till har grott nu!


Hot Lemon

Aji Cristal

Peruvian Black


Nu har frön av både annuum, baccatum och frutescens grott. Ingen chinensesort har grott än, men dom tar ju längre tid :-) (och 2 av chinensesorterna planterade jag ju för bara några dagar sen)







Av Isabelle - 13 januari 2011 18:17

Yey! 2 chilisar har redan börjat gro idag! :-)


Började precis bli lite nojjig, eftersom jag bara har planterat 1 frö av dom flesta av sorterna... Har nu läst mig till att man ska sätta flera frön av var sort beroende på att grobarheten kan variera mycket. Men nu har jag blivit lite lugnad iaf... :-)


Sorterna som har grott idag är;


Black n' red

Bird eye


Får avvakta nu i 2 veckor och se hur resten gror, annars får jag plantera en omgång till sen. Började ju ganska tidigt som tur var :-)

Black n' Red 

Presentation

Omröstning

Är du...
 Tjej
 Kille

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards