Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

ohyra.

Av Isabelle - 22 februari 2011 17:41

Jag gillar INTE att mina plantor har börjat att sloka och det flyger runt massa jäkla sorgmyggor i min odling :-(


Ska prova att låta krukorna torka upp mer mellan vattningarna och se om det hjälper.


Utrymmesbrist har jag med, ska nog flytta hem halva odlingen till mina paranteser.


Måste ha plats till de tomatfrön som jag tänke så de kommande dagarna också.


 
 
Ingen bild

Niklas

23 februari 2011 00:32

Va jag förstått så är det ''jätteviktigt'' att dem torkar upp imellan varje vattning! Stått överallt jag läst iaf, hellre vattna för lite än för mycket ungefär! :) Så tänk på de! Själv inte sett tillstymelse till dessa flugor alla pratar om? :P *ta i trä*

Isabelle

23 februari 2011 21:11

Ja okej.. jag har typ hållit jorden fuktig konstant.. Fäään. Men nu låter jag det torka upp mer iaf =)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Isabelle - 1 maj 2011 17:16

 Några av plantorna har jag flyttat ut i växthuset, Aji Crital och Bird Eye;     Och några på balkongen;   Till sist ett par close-up bilder på Peruvian Purple;         ...

Av Isabelle - 7 april 2011 14:54

Första frukterna, Black 'n red;           Min gigantiska Hot Lemon;   och knopparna,     Black n red, Starfish, Peter Pepper, Peruvian Purple, Black n red       ...

Av Isabelle - 26 mars 2011 08:32


Mina 2 plantor black 'n red, sjukt fina har dom blivit! Står i vardagsrummet i norrläge, men det verkar inte bekymra dom. Den till höger har jag behållt blommorna på.     ...

Av Isabelle - 20 mars 2011 19:45

Ja okej, det var ett ganska bra tag sen jag uppdaterade här.. Men har haft fullt upp. Fullt upp med sköta om och plantera om mina chilisar, fullt upp med att plantera tomater, basilika m.m. och sen har jag börjat träna också! Började denna veckan...

Av Isabelle - 27 februari 2011 17:06

Pimenta da Neyde som börjar få mörka blad     Peruvian Purple         Black n' red           ...

Ovido - Quiz & Flashcards