Alla inlägg under februari 2011

Av Isabelle - 27 februari 2011 17:06

Pimenta da Neyde som börjar få mörka blad



Peruvian Purple


   


Black n' red


 




Av Isabelle - 22 februari 2011 20:29

   Satan i gatan vad plantor jag har.. Har precis gjort en liten inventering..


Sammanlagt är där 22 olika sorter nu.. och vissa är där flera av.  Sammanlagt 39 plantor. Ändå har jag kastat en del redan.. Ångrar att jag inte kastade fler när dom var mindre, jobbigare att göra sig av med dom ju större dom är...



C. annuum;


1 st Satans Kiss

2 st Numex Joe E Parker

2 st Peter Pepper

3 st Ancho Grande

1 st Peruvian Purple

2 st Early Jalapeno

2 st Fresno

1 st Serrano Tampiqueno

1 st Cayenne Long Slim

2 st Spansk Pepper (Ica Maxi)


C. baccatum;


1 st Starfish

1 st Hot Lemon

2 st Aji Cristal


C chinense;


1 st Habanero (Ica Maxi)

5 st Chocolate Scotch Bonnet

3 st Pimenta da Neyde


C frutescens;


1 st Bird eye

2 st Piri Piri (Ica Maxi)


Övriga sorter;


1 st Mystery seeds

2 st Black n' Red

2 st av frö jag hittade i röd, inlagd chili på en thairestaurang

1 st av frö jag tog från en liten, röd, frukt jag fick från Anette förra sommaren.


 

Av Isabelle - 22 februari 2011 17:41

Jag gillar INTE att mina plantor har börjat att sloka och det flyger runt massa jäkla sorgmyggor i min odling :-(


Ska prova att låta krukorna torka upp mer mellan vattningarna och se om det hjälper.


Utrymmesbrist har jag med, ska nog flytta hem halva odlingen till mina paranteser.


Måste ha plats till de tomatfrön som jag tänke så de kommande dagarna också.


Av Isabelle - 20 februari 2011 16:28

Har hittat antydan till knoppbildning på de 2 största plantorna, Black n´red. När knopparna blir större ska jag knipsa av dom, eftersom dom annars hämmar tillväxten av plantan eftersom den lägger kraft på att utveckla blommor och frukt.


 

En del blad på mina plantor ser lite märkliga ut, men jag hoppas att det inte är någon sjukdom?


   

Överblick över dom största chilisarna;


 

En av mina Peter pepper;


 

Av Isabelle - 9 februari 2011 21:36

Här kommer lite bilder på mina 1 månad gamla plantor. Jag har skolat om dom i p-jord. När jag planterade om dom så satte jag dom djupare än dom stod innan.


Black n Red

 

Hot Lemon


  Översikt

 

Ovido - Quiz & Flashcards